
Coalitie van meer dan 75 non-profitorganisaties overtuigt Yum! Merken voeren wereldwijd beleid voor kooivrije eieren.
Coalitie van meer dan 75 non-profitorganisaties overtuigt Yum! Merken voeren wereldwijd beleid voor kooivrije eieren.
jammie! Brands, het moederbedrijf van KFC, Pizza Hut, Taco Bell en The Habit Burger Grill, heeft vandaag een wereldwijd beleid uitgebracht om tegen 2026 en wereldwijd tegen 2030 over te stappen op 100% kooivrije eieren op de meeste locaties. om 100% kooivrije eieren te kopen voor zijn eieren en eiproducten, zal bijna 50.000 locaties wereldwijd treffen, wat het grootste aantal locaties is dat ooit is getroffen door een enkel kooivrij beleid. Deze aankondiging vond plaats binnen 15 weken na de lancering van een publiekscampagne die werd uitgevoerd door meer dan 75 dierenbeschermingsorganisaties over de hele wereld, waaronder Animal Equality.
“Vanwege de enorme omvang van Yum! De toeleveringsketen van Brands, waarbij enkele van de meest invloedrijke fastfoodketens betrokken zijn, zal een impact hebben op miljoenen kippen en het kooivrij verder vestigen als de basis welzijnsnorm.”
Dane Charbeneau, campagnemanager bij Animal Equality
VOORUITGANG VAN HET BELEID VAN YUM!: Voorafgaand aan deze wereldwijde verbintenis, Taco Bell, onderdeel van de Yum! Brands Group, officieel 100% kooivrij gegaan in Noord-Amerika en toegewijd om kooivrij te worden in Europa. Op 26 augustus 2021 Yum! Brands heeft een kooivrij beleid uitgebracht voor de VS, West-Europa en andere toonaangevende markten. Het nieuwe wereldwijde beleid verplicht het bedrijf tot het inkopen van 100% kooivrije eieren en eiproducten in meer dan 150 landen en regio’s. Deze transitie zal eind 2030 voltooid zijn. Het fastfoodbedrijf stemde er ook mee in om jaarlijkse voortgangsrapportage te verstrekken om transparantie te waarborgen.
EEN WERELDWIJDE KRACHT: De wereldwijde inspanning werd geleid door lidorganisaties van de Open Wing Alliantie, een coalitie die zich heeft verenigd om het welzijn van kippen die in de bio-industrie worden gehouden wereldwijd te verbeteren. Activisten van 77 invloedrijke dierenbeschermingsorganisaties in 63 landen bundelden hun krachten om beter te eisen van YUM! Merken namens zijn consumenten en de kippen die dagelijks lijden binnen zijn toeleveringsketen.
Duizenden dierenadvocaten van over de hele wereld namen deel aan zeer impactvolle digitale acties om het bedrijf te overtuigen deze belangrijke verandering voor dieren door te voeren. Een van die acties was een tweetstorm die ertoe leidde dat in slechts één dag tienduizenden tweets naar KFC, Pizza Hut, Taco Bell en The Habit Burger Grill werden gestuurd. Activisten in verschillende landen leidden persoonlijke acties op sociale afstand buiten verschillende Yum! Merken locaties. De verzoekschrift tegen de dierenwelzijnspraktijken van het bedrijf verzamelde meer dan 168.000 handtekeningen.
EIEREN EN DIERENWELZIJN: De eieren in de huidige toeleveringsketen van YUM Brands zijn afkomstig van boerderijen die kippen opsluiten in kleine, smerige kooien, waar zes tot tien kippen worden gedwongen samen te leven in één kooi die niet groter is dan een iPad. Deze kooien zijn zo klein en vol, dat de kippen niet kunnen deelnemen aan hun natuurlijke of instinctieve gedrag. Vaak zitten hun lichaamsdelen vast in de kooi, wat resulteert in gebroken of gebroken botten, misvormingen en ernstig verlies van veren. Sommige kippen, te uitgeput of niet in staat om te bewegen, worden doodgetrapt door hun kooigenoten. Tegen de tijd dat Yum! Brands zijn toezegging volledig nakomt tegen 2026, zal het welzijn van de kippen die in de toeleveringsketen van het bedrijf worden grootgebracht, verbeteren. Hoewel er nog meer moet worden gedaan om hun levenskwaliteit op de lange termijn te veranderen, is dit een belangrijke eerste stap voor kippen die voor eieren worden gebruikt.
EEN GROEIENDE TREND BIJ GROTE VOEDSELBEDRIJVEN: Terwijl de vraag van consumenten naar eieren zonder kooi blijft groeien, zijn wereldwijde bedrijven en marktleiders zoals Yum! Merken hebben de kooien verlaten. Internationale toezeggingen om een einde te maken aan wrede kooien zijn gedaan door enkele van de grootste bedrijven ter wereld, waaronder Unilever, Nestle, Aldi, Restaurant Group International, InterContinental Hotels, Sodexo, Mondelez, Compass Group, Shake Shack, Famous Brands, Costa Coffee en Barilla.
HOE JE KAN HELPEN: De beste manier om kippen die voor eieren worden gebruikt in de voedingsindustrie te helpen, is door alternatieven voor eieren te kiezen. Als u zich ook wilt aansluiten bij onze inspanningen om bedrijven ertoe aan te zetten hogere welzijnsnormen toe te passen, sluit u dan aan bij ons toegewijde team van online activisten op AnimalProtectors.us.
creditSource link