Wat is er nog meer nodig, thuiskok?

Consumenten over de hele wereld eisen meer transparantie over de bronnen van hun voedsel, vooral met betrekking tot dierenwelzijn. Als reactie op de publieke druk zetten voedingsbedrijven zich in om het beter te doen. Maar één bedrijf heeft oproepen om hun normen te verhogen volledig genegeerd: Home Chef.

In september 2020 lanceerde Animal Equality een campagne gericht op drie maaltijdpakkettenservicebedrijven vanwege hun gebrek aan publieke betrokkenheid bij een hoger dierenwelzijn in hun toeleveringsketens voor kippen. De bedrijven, waaronder Gobble, Yumble en Home Chef, hebben allemaal ofwel geweigerd enig welzijnsbeleid voor kippen bekend te maken waaraan ze zich houden of waarvan de normen niet overeenkomen met wat hun klanten zouden verwachten.

Met typische kippenhouderij:

  • kippen worden gefokt om in een alarmerend onnatuurlijk tempo te groeien, wat bij deze jonge vogels pootmisvormingen, orgaanfalen en hartaanvallen veroorzaakt;
  • elke kudde, die uit tienduizenden vogels bestaat, wordt gehouden in donkere, raamloze schuren en is niet in staat om natuurlijk gedrag te vertonen;
  • kippen worden gedwongen om in hun eigen afval te leven, met ammoniakniveaus die zo geconcentreerd zijn dat velen last hebben van pijnlijke chemische brandwonden;
  • vogels in het slachthuis worden met geweld ondersteboven geketend en dan wordt hun keel doorgesneden, vaak terwijl ze nog bij bewustzijn zijn.

HET PUBLIEK HEEFT GESTEMD: Bezoekers van de campagnepagina, MealKitCruelty.com, hebben de mogelijkheid om te stemmen voor wie volgens hen de slechtste maaltijdkit voor dieren is, en om petities voor alle drie te ondertekenen waarin wordt geëist dat de bedrijfsleiders dierenwelzijn serieus nemen. Na maandenlang campagne voeren was Home Chef de duidelijke “winnaar” van het ergste.

VALSE RECLAME: Home Chef heeft twijfelachtige uitspraken gedaan over hun dierenwelzijn, het op de markt brengen van ‘hoge kwaliteit’ producten en beweren ‘zo vaak als (zij) kan op verantwoorde wijze in te kopen’. Maar zonder een gevestigd welzijnsbeleid voor kippen, Home Chef staat hoogstwaarschijnlijk enkele van de wreedste praktijken in de bio-industrie toe in hun toeleveringsketen voor kippen.

HET HOEFT NIET ZO ZO TE ZIJN: Meer dan 200 merken in de Verenigde Staten hebben de Better Chicken . geadopteerd Inzet, een uitgebreide reeks welzijnshervormingen die de ergste misstanden aanpakken die kippen op de hedendaagse boerderijen ondergaan. Zelfs de belangrijkste concurrenten van Home Chef, waaronder Blue Apron, HelloFresh en Sun Basket, zijn opgestaan ​​en hebben een einde gemaakt aan de meest gruwelijke praktijken.

EEN JAAR VRAAG TOT ACTIE GENEGEERD: Na een jaar lang gesmeekt te hebben dat Home Chef hun normen zou verhogen, lijkt het bedrijf daar niet dichterbij te komen. Honderden telefoontjes, e-mails, berichten op sociale media en meer zijn gewoon onbeantwoord gebleven.

Doe met ons een beroep op Home Chef — en hun CEO, Pat Vihtelic — om het beter te doen, voor zijn klanten en de dieren in zijn toeleveringsketen door de Better Chicken Commitment aan te nemen.

Teken de petitie op PatVihtelic.com.

creditSource link

ZIE JE GEDACHTEN

Leave a reply

Animalfun
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart